Urzędowa i samorządowa cyfryzacja – „Społeczeństwo informatyczne w liczbach”

Samorząd

Na zlecienie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i administracji ARC Rynek i Opinia przeprowadzio badanie ankietowe "Społeczeństwo informatyczne w liczbach", w którym wzięło udział 1601 urzędów.

W ponad 40 proc. badanych urzędów wprowadzone zostały systemy elektronicznego zarządzania dokumentacją, jednakże w aż 86 proc. z nich nadal funkcjonuje podwójny obieg dokumentów, tzn. te same dokumenty oprócz istnienia w elektornicznycm systemie zarządzania funkcjonują także w tradycyjnym obiegu papierowym.

Zaskakuje też podsumowanie działania elektornicznych skrzynek podawczych. Posiada je 90 proc. urzędów. Większość z nich jednak w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2011 roku nie otrzymało żadnych dokumentów drogą elektorniczną. Najmniej dokumentów drogą elektroniczną trafiło do gmin, najwięcej na szczeblu rządowym. Województwko łódzkie jest liderem – w ciągu pierwszych miesięcy 2011 roku za pomocą skrzynki podawczej do każdego urzędu trafiło średnio 28 dokumentów.

Niepokojąca jest także liczba informatyków zajmujących się zagadnieniami cyfrowymi w poszczególnych gminach. W 64 proc. przepadanych gmin całością zagadnień informatycznych zajmuje się jedna osoba – tak jest najczęściej w administracji samorządowej najniższego szczebla.

Źródło: www.portalsamorzadowy.pl

Udostępnij artykuł: