Uwaga! Trwa wysyłka fałszywych e-maili „Bezpieczny numer”‒ nie klikaj w link

Bezpieczne Finanse / Bezpieczny Klient

Oszuści rozsyłają wiadomości, w których podszywają się pod Santander Bank Polska. Pod pretekstem konieczności potwierdzenia „bezpiecznego numeru telefonu” próbują wyłudzić dane uwierzytelniające do bankowości elektronicznej: login i hasło, czytamy w komunikacie na stronie internetowej Banku.

Logo Santander Bank na monitorze telefonu
Fot. stock.adobe.com/piter2121

Oszuści rozsyłają wiadomości, w których podszywają się pod Santander Bank Polska. Pod pretekstem konieczności potwierdzenia „bezpiecznego numeru telefonu” próbują wyłudzić dane uwierzytelniające do bankowości elektronicznej: login i hasło, czytamy w komunikacie na stronie internetowej Banku.

Tak może wyglądać fałszywy e-mail:

Źródło: Santander Bank Polska

Przycisk w wiadomości to fałszywy link, który prowadzi do nieprawdziwej strony, która przypomina stronę do logowania Santander Banku Polska.

Czytaj także: Polacy nie znają podstawowych pojęć dotyczących cyberbezpieczeństwa

Jak się chronić

- Pamiętaj, że my nigdy nie wysyłamy linków poprzez e-mail.

- Nie otwieraj linków i załączników od nieznanych nadawców, które wzbudzają podejrzenia.

- Upewnij się, że strona, na której wpisujesz swoje dane do logowania, jest prawdziwa.

- Jeśli jesteś ofiarą ataku, skontaktuj się z nami natychmiast ‒ 1 9999 (+48 61 81 1 9999). Opłata za połączenie z infolinią banku zgodna z taryfą danego operatora.

Czytaj także: Wzmożone ataki cyberoszustów na polskich abonentów, lepiej nie oddzwaniać na nieznane numery

5 zasad bezpiecznego bankowania – stosuj je na co dzień

1. Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.

2. Chroń swoje hasła.

3. Chroń swój sprzęt i swoje informacje.

4. Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.

5. Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to!

Czytaj także: 5 cyberzagrożeń związanych z mediami społecznościowymi i 7 sposobów, jak się przed nimi bronić

Udostępnij artykuł: