Uważaj na SMS-y o skierowaniu na kwarantannę czy zgubionym portfelu; dwa nowe oszustwa

Bezpieczne Finanse / Bezpieczny Klient

Czwartkowy wieczór nie należał do najspokojniejszych. Ruszyły dwie kampanie SMSowe, które zachęcały odbiorców do zainstalowania złośliwego oprogramowania!

Przestraszona kobieta patrząca na telefon
Fot. stock.adobe.com/buritora

Czwartkowy wieczór nie należał do najspokojniejszych. Ruszyły dwie kampanie SMSowe, które zachęcały odbiorców do zainstalowania złośliwego oprogramowania!

Pierwsza wiadomość informowała o skierowaniu na 10-dniową kwarantannę. Aby dowiedzieć się więcej, należało pobrać aplikację na swoje urządzenie. W drugim SMS oszuści podszywają się pod rzekomego znalazcę naszego portfela z pieniędzmi i dokumentami. W tym przypadku również trzeba było zainstalować oprogramowanie, aby zobaczyć zdjęcie znalezionej rzeczy. Obie wiadomości zachęcały do pobrania złośliwego oprogramowania z fałszywej strony Adobe Flash Player. Jeżeli zainstalujemy aplikację na telefonie z systemem Android, oszuści są w stanie śledzić każdy nasz ruch, w tym wykraść dane logowania do bankowości czy zdalnie odblokować telefon!

Czytaj także: Uwaga na fałszywe SMS-y o kolejnej dawce szczepionki przeciw Covid-19 >>>

SMSy wysyłane przez oszustów
Źródło: CyberRescue

Specjaliści z CyberRescue od jakiegoś czasu obserwują oszustwa, gdzie odbiorcy są zachęcani do pobrania złośliwych aplikacji.

- W tym tygodniu cyberprzestępcy wypuścili w obieg około 6 wariantów wiadomości SMS, które mają na celu zainfekowanie telefonu, przechwycenie naszych danych logowania i finalnie dochodzi do kradzieży naszych środków z rachunku - mówi Karolina Wrońska z CyberRescue.

Kliknąłem i co teraz?

Samo kliknięcie w link z wiadomości nie powoduje żadnego zagrożenia. Jednak jeśli pobraliśmy i zainstalowaliśmy aplikację na swoim urządzeniu, od razu należy je wyłączyć, a potem poinformować swój bank o zaistniałej sytuacji.

- Zapamiętaj! Jeżeli dostałeś podejrzaną wiadomość z linkiem, nigdy w niego nie klikaj. Takie SMSy traktujmy zawsze jako potencjalne oszustwo - tłumaczy Karolina Wrońska z CyberRescue.

Źródło: CyberRescue
Udostępnij artykuł: