Veeam chroni Bank Polskiej Spółdzielczości przed przestojami krytycznych systemów i usług bankowych

Bankowość

Rozwiązanie Veeam zapewnia dostępność krytycznych aplikacji w banku BPS, a także zapewnia oszczędności do 150 tys. zł rocznie dzięki wydłużeniu retencji danych.

Bank Polskiej Spółdzielczości (BPS), zrzeszający ponad 350 banków spółdzielczych, stanął przed wyzwaniem zapewnienia wysokiej dostępności krytycznych systemów IT, działających w infrastrukturze wirtualnej. Ze względu na tempo rozwoju instytucji finansowej oraz na ważną rolę, jaką w działalności biznesowej odgrywają usługi informatyczne, BPS potrzebowało sprawdzonego i niezawodnego rozwiązania. Spółka IT BPS, w której ponad 50 specjalistów odpowiada za utrzymanie i bezpieczeństwo infrastruktury IT należącej do Banku Polskiej Spółdzielczości, zarekomendowała wdrożenie oprogramowania firmy Veeam® Software – innowacyjnego dostawcy rozwiązań, które zapewniają dostępność na potrzeby nowoczesnego centrum danych (Availability for the Modern Data Center™).

Wdrożenie rozwiązania Veeam przyniosło bankowi wymierne oszczędności. Dzięki wbudowanej funkcji deduplikacji i kompresji danych, BPS uzyskał o 64 proc. mniejsze zużycie przestrzeni dyskowej. W ten sposób instytucja opóźnia konieczność zakupu nowych dysków twardych i inwestycji w rozbudowę systemów pamięci masowych.

Rozwiązanie Veeam pozwoliło na znaczne wydłużenie okresu retencji danych bez zakupu dodatkowej przestrzeni dyskowej. Szacunkowe oszczędności z tego tytułu wynoszą od 100 do 150 tys. złotych w skali roku” – mówi Jakub Ernestowicz, ekspert z IT BPS odpowiedzialny za obsługę i utrzymanie rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych.

Jak przyznają eksperci IT BPS, przywrócenie do działania aplikacji lub całej maszyny wirtualnej w ich centrum danych trwa od kilkunastu do zaledwie kilku minut. Rozwiązanie Veeam zapewnia tym samym dostępność dla ponad 600 maszyn wirtualnych, na których działają m.in. system uwierzytelniania kart płatniczych, system przelewów krajowych i rozliczeniowych, platformy bazodanowe czy elektroniczna poczta korporacyjna. Dłuższy przestój w pracy którejkolwiek z tych aplikacji wiązałby się z dotkliwymi konsekwencjami finansowymi i wizerunkowymi dla każdej instytucji bankowej. W związku z tym rozwiązanie Veeam musi zagwarantować pracę tych systemów w modelu 24/7.

Poszukiwaliśmy rozwiązania zapewniającego stałą dostępność dla naszych krytycznych systemów. Nie chcieliśmy korzystać z tradycyjnych rozwiązań, które pierwotnie chroniły jedynie maszyny fizyczne. Nie byliśmy w tym względzie gotowi na kompromisy. Testowaliśmy kilka innych rozwiązań, ale to Veeam zdobył nasze uznanie” – podsumowuje Jakub Ernestowicz.

Źródło: Veeam Software

Udostępnij artykuł: