Volkswagen Financial Services z nową aplikacją opartą na systemie chmurowym

Z rynku

Volkswagen Financial Services (VWFS) wprowadził nową aplikację opartą na chmurowym systemie Salesforce celem wprowadzania digitalowych rozwiązań, które z punktu widzenia odbiorcy biznesowego będą szybkie i proste, podała spółka. Na kolejnym etapie VWFS planuje wdrożyć Salesforce dla sieci salonów dealerskich Grupy Volkswagen.

Logo Volkswagen Financial Services
Fot. Volkswagen Financial Services

Volkswagen Financial Services (VWFS) wprowadził nową aplikację opartą na chmurowym systemie Salesforce celem wprowadzania digitalowych rozwiązań, które z punktu widzenia odbiorcy biznesowego będą szybkie i proste, podała spółka. Na kolejnym etapie VWFS planuje wdrożyć Salesforce dla sieci salonów dealerskich Grupy Volkswagen.

Salesforce to rozwiązanie oparte na wdrożonym już 2 lata temu CRM, obecnie rozbudowanym o zaawansowane narzędzie kalkulacji ofert leasingu i wynajmu długoterminowego. Kompletna platforma Salesforce pozwala na zintegrowanie danych o klientach biznesowych i kontraktach z baz i systemów IT wspierających sprzedaż flotową, marketing czy serwis, podano.

"Pierwszy praktyczny kontakt VWFS z Salesforce nastąpił na początku 2019 roku. Wprowadziliśmy wtedy wewnętrzną platformę CRM, która w założeniach miała pozostać aplikacją wspierającą tylko ten obszar. Kolejne cechy i funkcjonalności Salesforce przekonały nas do znacznie szerszego wykorzystania tego oprogramowania" - powiedział dyrektor zarządzający biznesu flotowego w Volkswagen Financial Services Daniel Trzaskowski, cytowany w komunikacie.

Nowa aplikacja skraca do minimum czas operacyjny i wszystkie procesy

Nowa aplikacja skraca do minimum czas operacyjny i wszystkie możliwe procesy, w tym proces decyzyjny, kumulując w jednym programie komplet niezbędnych informacji. Czynności, które do tej pory były "pożeraczami czasu" zostają więc zautomatyzowane, podkreślono.

W krótkim czasie handlowcy mogą zapoznać się ze wszystkimi informacjami w jednym miejscu, w jednej aplikacji, dostępnej z każdego miejsca na świecie, w którym jest zasięg Internetu.

"Pozwala to na zebranie pełnych danych o kliencie, jego umowach, ofertach, ale i o dotychczasowych kontaktach z nim. Dzięki temu można poznać i lepiej zrozumieć oczekiwania naszych dotychczasowych i przyszłych klientów" - podkreślił Trzaskowski.

Możliwość przeprowadzania kalkulacji leasingu i wynajmu dla klientów flotowych

Jedną z najważniejszych funkcjonalności Salesforce jest możliwość przeprowadzania kalkulacji leasingu i wynajmu dla klientów flotowych. W praktyce aplikacja może - według szacunków - nawet kilkukrotnie skrócić czas przedstawienia klientowi kompleksowej oferty, a po jej akceptacji - także umowy leasingu i serwisu, podano w materiale.

"Na kolejnym etapie Volkswagen Financial Services planuje wdrożyć Salesforce dla sieci salonów dealerskich Grupy Volkswagen. Będzie to narzędzie wspierające sprzedaż usług dla klientów indywidualnych, korzystających z kompleksowej oferty finansowania samochodów kredytem i leasingiem oraz usług, takich jak ubezpieczenia i pakiety przeglądów" - czytamy dalej w komunikacie.

Volkswagen Financial Services oferuje pod jedną marką usługi finansowe związane z zakupem i eksploatacją samochodów dla klientów indywidualnych i biznesowych oraz ubezpieczenia i bankowość elektroniczną. Pod marką Volkswagen Financial Services działają w Polsce trzy spółki: Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce - usługi bankowe, Volkswagen Financial Services Polska Sp. z o.o. - leasing i mobilność, Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. - ubezpieczenia.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: