W Banku Millennium cyfrowe kieszonkowe na nowy rok szkolny

Finanse osobiste / Z rynku

Wrzesień to dobry moment na założenie dziecku konta osobistego. Rachunki dla młodych klientów stają się coraz popularniejsze. W 2021 roku Bank Millennium odnotował wzrost ich liczby o ponad 40% r/r. Posiadacze Konta 360°Junior aktywnie korzystają ze swoich rachunków, kart i bankowej aplikacji mobilnej, a średnia kwota transakcji, które zrealizowali w terminalach płatniczych i bankomatach w czerwcu i lipcu br. to aż 300 zł miesięcznie.

Strona internetowa Banku Millennium
Fot. stock.adobe.com/Postmodern Studio

Wrzesień to dobry moment na założenie dziecku konta osobistego. Rachunki dla młodych klientów stają się coraz popularniejsze. W 2021 roku Bank Millennium odnotował wzrost ich liczby o ponad 40% r/r. Posiadacze Konta 360°Junior aktywnie korzystają ze swoich rachunków, kart i bankowej aplikacji mobilnej, a średnia kwota transakcji, które zrealizowali w terminalach płatniczych i bankomatach w czerwcu i lipcu br. to aż 300 zł miesięcznie.

W Banku Millennium juniorzy mogą skorzystać z propozycji, skierowanych do trzech grup wiekowych – dla młodzieży w wieku 13-17 lat, dla trochę młodszych osób w wieku 7-12 oraz dla najmłodszych dzieci 0-6 lat. Klienci w pierwszych dwóch grupach wiekowych, oprócz dostępu do Konta 360°Junior, mogą korzystać z karty płatniczej i aplikacji mobilnej, dzięki którym mają dostęp do swojego kieszonkowego.

Coraz więcej rodziców przekazuje dziecku kieszonkowe w formie cyfrowej

Coraz więcej rodziców przekazuje dziecku kieszonkowe w formie cyfrowej, traktując jednocześnie otwarcie konta jako ważny element edukacji finansowej.

- W maju zmodyfikowaliśmy ofertę i aplikację mobilną dla dzieci, przystosowując ją do grupy wiekowej 7-12 lat. Włożyliśmy w przygotowania dużo pracy, współpracując z rodzicami i dziećmi, by nasza propozycja była maksymalnie dostosowana do potrzeb i możliwości najmłodszych. Dzięki wprowadzonym zmianom dzieci już od 7 roku życia mogą mieć kartę płatniczą, korzystać ze specjalnej wersji aplikacji mobilnej oraz płacić zbliżeniowo telefonem. Posiadając własne konto z takimi funkcjonalnościami w sposób naturalny uczą się zarządzać swoim budżetem, nabierają wiedzy o wartości pieniądza i jego znaczeniu w codziennym życiu. - mówi Magdalena Jaskóła, kierująca Wydziałem Rachunków Bieżących w Banku Millennium.

Blisko 95% posiadaczy Konta 360o Junior w grupie wiekowej 13-17 lat aktywnie korzysta z konta i karty płatniczej. W przypadku młodszych klientów w grupie 7-12, którzy otworzyli rachunek w ramach nowej oferty z aplikacją, 89% posiada kartę płatniczą. Posiadacze Konta 360°Junior dokonują miesięcznie około 12 transakcji bezgotówkowych kartą. 83% wartości tych transakcji to płatności bezgotówkowe w terminalach płatniczych i BLIK.

- Co ciekawe, z naszych obserwacji wynika, że młodzi ludzie praktycznie nie korzystają z bankomatów. Większość posiadaczy Konta 360o Junior wypłaca środki z bankomatu rzadziej niż raz w miesiącu – komentuje Magdalena Jaskóła.

Konto 360O Junior można założyć już od pierwszego roku życia dziecka

Konto 360O Junior można założyć już od pierwszego roku życia dziecka i to rozwiązanie jest coraz popularniejsze wśród rodziców.

– Możliwość założenia konta dla dziecka na najwcześniejszym etapie jego życia to nadal oferta unikalna na rynku. Wiele osób jest pozytywnie zaskoczonych możliwością otwarcia takiego rachunku, co potwierdzają liczby – w ciągu ostatniego roku odnotowaliśmy wzrost liczby kont w grupie 0-6 lat o 34%  – dodaje Magdalena Jaskóła.

Młodzi klienci aktywnie korzystają z bankowej aplikacji mobilnej

Młodzi klienci bardzo aktywnie korzystają z bankowej aplikacji mobilnej. 75% posiadaczy Konta 360O Junior używa jej raz w tygodniu, ponad połowa trzy razy w tygodniu. 

– Chcielibyśmy, żeby aplikacja była nie tylko pomocnym gadżetem, ale też cennym, nowoczesnym narzędziem służącym do wprowadzania dzieci w świat finansów i bezpiecznego korzystania z technologii. Wyróżnia ją atrakcyjny design oraz język i funkcje dostosowane do potrzeb najmłodszych – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Użytkownicy w wieku 7-12 lat najczęściej wybierają w aplikacji opcję Poproś o kieszonkowe, która umożliwia dziecku przesłanie do rodzica szybkiej prośby o przelew na konto. Wystarczy, że młody klient wskaże kwotę i wybierze proponowany z listy cel lub wpisze własny.

- Listę celów i treść wiadomości wyłoniliśmy podczas wywiadów z użytkownikami. Młodzi klienci często też zmieniają tapety w aplikacji, ale przede wszystkim chętnie płacą telefonem za drobne zakupy – komentuje Halina Karpińska.

Potrzeba edukacji finansowej

O potrzebie edukacji finansowej dzieci mówią sami rodzice. Według badania, przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Banku Millennium, która od lat prowadzi program edukacji finansowej w przedszkolach, 65% rodziców przedszkolaków uważa, iż im wcześniej rozpoczniemy edukację finansową dzieci, tym lepiej radzą one sobie w dorosłym życiu, również w sytuacjach kryzysowych. Rodzice wyrażają chęć osobistego zaangażowania w nauczanie dzieci finansów, jednak blisko połowa badanych (47 proc.) oczekuje wsparcia w tym zakresie od instytucji państwowych i prywatnych, 14 proc. rodziców wskazuje na instytucje finansowe (banki). Fundacja Banku Millennium odpowiada na tego typu potrzeby.

W ramach aktualnie obowiązującej promocji “Powrót do szkoły z Kontem 360° Junior - edycja 2” nowi posiadacze mogą zyskać premię w wysokości 50 zł na eKarcie podarunkowej goodie.

Źródło: Bank Millennium
Udostępnij artykuł: