Bank Pekao stworzył program rozwojowy dla pracujących w nim kobiet

Z rynku

W drugim największym polskim banku hasło „Bez cukru” to nie odpowiedź na pytanie o sposób picia kawy lub herbaty, lecz nazwa programu rozwojowego dla pracujących w nim kobiet.

Bank Pekao S.A. - Logo
Bank Pekao - Logo (źródło: Pekao S.A.)

W drugim największym polskim banku hasło „Bez cukru” to nie odpowiedź na pytanie o sposób picia kawy lub herbaty, lecz nazwa programu rozwojowego dla pracujących w nim kobiet.

„Bez cukru” to najnowsza inicjatywa Banku Pekao, która powstała z myślą o kobietach w nim zatrudnionych i z ich decydującym udziałem. To właśnie panie nadały jej kształt i wybrały nazwę.

Stworzenie programu poprzedziło badanie przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 795 kobiet zatrudnionych we wszystkich obszarach banku i zajmujących różne stanowiska
w hierarchii. To pozwoliło na stworzenie projektu, który najpełniej odpowiada zgłoszonym przez respondentki potrzebom.

Różnego rodzaju zajęcia dla kobiet

W jego ramach kobiety, które stanowią ponad 70 proc. grona pracowników Banku Pekao, będą mogły uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach poświęconych m.in. przywództwu, budowaniu marki personalnej, zagadnieniom związanym z rewolucją cyfrową, efektywnym zarządzaniem czasem i godzeniem wyzwań wynikających z łączenia pracy zawodowej z rolą rodzica.

– Coco Chanel mawiała „może urodziłaś się bez skrzydeł. Ale najważniejsze, żebyś nie przeszkadzała im wyrosnąć”. Poprzez program „Bez cukru” chcemy wesprzeć kobiety pracujące w naszym banku właśnie w rozwinięciu skrzydeł. I to zarówno poprzez wzmacnianie i rozwój posiadanych przez nie kompetencji zawodowych, jak i pomagając im odkryć wewnętrzną siłę, dzięki której sukces jest w zasięgu ręki każdej z nich – mówi Magdalena Zmitrowicz, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao odpowiedzialna za Pion MŚP i inicjatorka programu „Bez cukru”.

Platforma wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą

„Bez cukru” będzie także platformą wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Jednym z pierwszych przedsięwzięć zainicjowanych przez jego uczestniczki było utworzenie ogólnobankowej, networkingowej „Sieci Kobiet”, koordynowanej przez liderki ze wszystkich regionów Polski, w których obecny jest Bank Pekao.

Czytaj także: Credit Agricole startuje z edukacyjnym cyklem o finansach kobiet >>>

Działania w ramach projektu „Bez cukru” będą trwały przez cały rok, a zmiany w jego formule będą pochodną zgłaszanych potrzeb i oczekiwań jego uczestniczek.

Źródło: Bank Pekao SA
Udostępnij artykuł: