Warszawiacy mogą korzystać z największej sieci biletomatów mobilnych w kraju

Finanse i gospodarka

Sieć biletomatów bezgotówkowych w warszawskich autobusach została właśnie powiększona do 860 sztuk. Dzięki temu jest to obecnie największa sieć mobilnych automatów biletowych w Polsce. Pojazdy wyposażone w automaty biletowe z funkcją płacenia kartą stanowią już 64 procent autobusowego taboru miejskiego w Warszawie.

Sieć biletomatów bezgotówkowych w warszawskich autobusach została właśnie powiększona do 860 sztuk. Dzięki temu jest to obecnie największa sieć mobilnych automatów biletowych w Polsce. Pojazdy wyposażone w automaty biletowe z funkcją płacenia kartą stanowią już 64 procent autobusowego taboru miejskiego w Warszawie.

Biletomaty bezgotówkowe dla warszawskich autobusów dostarcza firma Mera Systemy, która je zaprojektowała i wyprodukowała. Ich serwisowaniem zajmuje się Mera Serwis. "Model biletomatu, który funkcjonuje w autobusach MZA, jest naszym najnowocześniejszym urządzeniem. Co istotne, został opracowany w sposób umożliwiający rozszerzanie jego funkcjonalności w przyszłości" - mówi Grzegorz Lange z Mera Systemy i Mera Serwis. "Jako firma wywodzimy się z okolic Warszawy, dlatego szczególną satysfakcję sprawia fakt, że to właśnie stolica jest największym odbiorcą naszych produktów" - dodaje.

Biletomaty w warszawskich autobusach

W stołecznych autobusach zamontowany jest model BM - 102. Jest to automat ze specjalnie stworzonym oprogramowaniem, z możliwością rozbudowania systemu o dodatkowe funkcje. Biletomat obsługuje płatności bezgotówkowe przy użyciu: kart stykowych VISA, MasterCard, AmericanExpress oraz kart zbliżeniowych Visa PayWave i MasterCard PayPass.

Aby zapewnić jak najlepszą trwałość automatu biletowego oraz zabezpieczyć go przed atakami wandalizmu, został on wyprodukowany z materiałów odpornych na ewentualne zniszczenia - obudowa jest bardzo wytrzymała, a ekran jest wykonany ze specjalnego hartowanego szkła, odpornego na zadrapania.

Biletomat jest przystosowany do pracy w szerokim zakresie temperatur otoczenia - od -30 do 55 °C, co jest bardzo istotne w takim kraju jak Polska, o dużej zmienności pogody w ciągu roku. Automaty są zarządzane i nadzorowane zdalnie, a konfiguracja i raportowanie o sprzedaży odbywa się w systemie centralnym. W przypadku braku zasilania elektrycznego, system podtrzymania zasilania umożliwia stabilną pracę urządzenia.

Biletomaty bezgotówkowe, opracowane od podstaw i wyprodukowane przez firmę Mera Systemy, rozpoczęły swoje funkcjonowanie w warszawskich autobusach w maju 2012 roku. Obecnie system obejmuje już 860 biletomatów, ma być powiększony do 1.200 sztuk.

Źródło: Mera-Systemy

Udostępnij artykuł: