Warta w systemie bezpośredniej likwidacji szkód

Finanse i gospodarka

Warta przystąpiła do systemu bezpośredniej likwidacji szkód wypracowanego w ramach Polskiej Izby Ubezpieczeń. Badania przeprowadzone na zlecenie Warty potwierdzają, że poszkodowani klienci wolą zgłaszać szkody do swojego ubezpieczyciela. Na tą potrzebę odpowiada właśnie system bezpośredniej likwidacji szkód.

Przystąpiliśmy do systemu bezpośredniej likwidacji szkód, bo wierzymy, że dzięki temu klienci zaczną kupować polisy OC, kierując się jakością obsługi. Jeśli sami będą mogli skorzystać z usług wybranego ubezpieczyciela, najniższa cena nie będzie miała już takiego znaczenia. Nasze – już ponad roczne – doświadczenia z oferowaniem usługi bezpośredniej likwidacji szkód w ramach ubezpieczenia OC Szybka Wypłata są bardzo pozytywne. Będziemy je teraz wykorzystywali do zbudowania przewagi konkurencyjnej – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes TUiR „WARTA” S.A. odpowiedzialny za likwidację szkód.

Podkreśla, że około 50% spraw zgłoszonych przez klientów posiadających OC Szybka Wypłata i chcących skorzystać z usługi bezpośredniej likwidacji szkody, zostało zamkniętych w ramach tzw. szybkich ścieżek, czyli bez oględzin rzeczoznawcy. Dla porównania ten wskaźnik dla szkód rzeczowych z OC wyniósł w 2014 r. 23%. Skąd taka różnica?

– Łatwiej podjąć decyzję o zastosowaniu uproszczonych procedur w przypadku klientów, którzy są z Wartą już od wielu lat – wyjaśnia Rafał Stankiewicz.

Z punktu widzenia klientów, korzystanie z usług swojego ubezpieczyciela jest bardziej naturalne i zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Ponad 70% osób badanych na zlecenie Warty zadeklarowało, że w razie stłuczki spowodowanej przez innego kierowcę wolałoby zgłaszać szkodę do towarzystwa, w którym mają swoją polisę. Na tą potrzebę odpowiada właśnie system bezpośredniej likwidacji szkód. Daje on klientowi możliwość wyboru ubezpieczyciela, który zapewni mu najlepsze wsparcie po wypadku i sprawną likwidację szkody.

Trzeba czasu, żeby klienci w pełni docenili zalety systemu bezpośredniej likwidacji szkody. W statystykach Warty widzimy, że liczba klientów korzystających z naszego OC Szybka Wypłata rosła z miesiąca na miesiąc. W ostatnim kwartale trafiało do nas co miesiąc 450-500 zgłoszeń. Wierzymy, że dobrze obsłużeni klienci będą najlepszymi ambasadorami promującymi to rozwiązanie  – mówi Rafał Stankiewicz.

Źródłem danych dotyczących oczekiwań kierowców jest badanie CATIBUS, przeprowadzone przez Millward Brown w okresie 26-29 września 2014 r., na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 438 kierowców.

Źródło: TUiR „WARTA” S.A.

Udostępnij artykuł: