WIB: Zarządzanie procesami biznesowymi w instytucjach finansowych

BANK 2010/05

Koncepcja orientacji procesowej staje się coraz bardziej popularna w instytucjach finansowych, takich jak banki i firmy ubezpieczeniowe. Procesy biznesowe w tych instytucjach należą do kategorii procesów transakcyjnych, które w większości przypadków osadzone są w funkcjonalnej (silosowej) strukturze organizacyjnej.

Dr Józef Bielecki

Podstawowe pytania decydentów

Zarząd banku czy instytucji ubezpieczeniowej zamierzającej wprowadzić BPM powinien otrzymać odpowiedź na następujące pytania:

  • Czy jesteśmy organizacyjnie i kulturowo przygotowani do tworzenia i wdrażania BPM?
  • Jakie będą korzyści z wdrożenia BPM w naszej instytucji?
  • Czy nie wystarczy zakup systemu informatycznego do usprawnienia pracy w procesach?
  • Jakie nakłady musimy ponieść?
  • Jaka ma być rola zarządu w tworzeniu, wdrażaniu i funkcjonowaniu BPM?

Instytucje finansowe mają, z tradycji, funkcjonalną strukturę organizacyjną, a tym samym kulturę funkcjonalną. Oznacza to, ż...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: