Wiceprezes Banku Pekao: klienci będą oczekiwali spersonalizowanej bankowości mobilnej

Z rynku

Grzegorz Olszewski, Członek Zarządu, Bank Pekao S.A.
Fot. Bank Pekao S.A.

Pandemia znacznie przyspieszyła proces przechodzenia klientów Banku Pekao do bankowości online, szczególnie zaś do mobilnej. Z czasem kanał telefoniczny będzie zastępowany przez wideoczaty, klienci będą też oczekiwali dobrze spersonalizowanej bankowości mobilnej, uważa wiceprezes Banku Pekao Grzegorz Olszewski.

„Widzimy przyspieszoną transformację – w przechodzeniu klientów na kanał mobilny w szczególności – jak i kupowania usług przez kanał mobilny. My już wcześniej mieliśmy proces zdalny i konto na selfie, co spowodowało, że statystyki w tym obszarze nam wystrzeliły w górę. Na początku to był mały proces liczby kont, a nagle w trakcie pandemii blisko 30% kont otwieranych było na selfie. Ponad 50% pożyczek było udzielonych przez kanał internetowy i ten trend w trzecim kwartale z nami został” – powiedział Olszewski podczas panelu w trakcie XIII Kongresu Inwestycyjnego Xeliona.

Czytaj także: Bank Pekao: nowa oferta pakietowa dla MŚP ze zdalną obsługą >>>

Im dłużej pandemia będzie trwała, tym bardziej – w szczególności banki i inne firmy, które mogą sobie pozwolić na inwestycje w obszarze technologii i budowania kanałów zdalnych – będą rozszerzać możliwości dla klientów. 

„To jest też dla nas pożądana transformacja, bo – nie ukrywajmy – kanały zdalne dają nam zdecydowanie większe możliwości, możemy docierać do wszystkich klientów w Polsce, niezależnie od tego, czy mamy oddział bankowy, czy nie i czy klient pracuje poza miastem. Większość spraw już dzisiaj jesteśmy w stanie załatwić z bankiem zdalnie” – zaznaczył.

Dodał, że na początku pandemii bank obserwował wyraźny wzrost liczby połączeń telefonicznych. 

Połączenie kanału mobilnego i internetowego

„W niektórych kanałach sprzedażowych widzimy połączenie kanału mobilnego i internetowego, a również niezbędny później jest kanał telefoniczny, żeby wykonać pewną konsultację. Wydaje się, że z czasem ten kanał telefoniczny będzie wypierany przez wideoczaty, czy wideopołączenia bezpośrednio z bankowości elektronicznej, czy mobilnej, niemniej w pierwszym okresie pandemii widzieliśmy znaczący wzrost połączeń telefonicznych. Uważam, że bankowość mobilna będzie się rozwijać i klienci będą oczekiwać dobrze spersonalizowanej bankowości mobilnej” – podkreślił Olszewski. 

Bank Pekao jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Aktywa razem banku wyniosły 203,32 mld zł na koniec 2019 r.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: