Wiceprezes Banku Pekao: klienci będą oczekiwali spersonalizowanej bankowości mobilnej

Z rynku

Pandemia znacznie przyspieszyła proces przechodzenia klientów Banku Pekao do bankowości online, szczególnie zaś do mobilnej. Z czasem kanał telefoniczny będzie zastępowany przez wideoczaty, klienci będą też oczekiwali dobrze spersonalizowanej bankowości mobilnej, uważa wiceprezes Banku Pekao Grzegorz Olszewski.

Grzegorz Olszewski, Członek Zarządu, Bank Pekao S.A.
Fot. Bank Pekao S.A.

Pandemia znacznie przyspieszyła proces przechodzenia klientów Banku Pekao do bankowości online, szczególnie zaś do mobilnej. Z czasem kanał telefoniczny będzie zastępowany przez wideoczaty, klienci będą też oczekiwali dobrze spersonalizowanej bankowości mobilnej, uważa wiceprezes Banku Pekao Grzegorz Olszewski.

"Widzimy przyspieszoną transformację - w przechodzeniu klientów na kanał mobilny w szczególności - jak i kupowania usług przez kanał mobilny. My już wcześniej mieliśmy proces zdalny i konto na selfie, co spowodowało, że statystyki w tym obszarze nam wystrzeliły w górę. Na początku to był mały proces liczby kont, a nagle w trakcie pandemii blisko 30% kont otwieranych było na selfie. Ponad 50% pożyczek było udzielonych przez kanał internetowy i ten trend w trzecim kwartale z nami został" - powiedział Olszewski podczas panelu w trakcie XIII Kongresu Inwestycyjnego Xeliona.

Czytaj także: Bank Pekao: nowa oferta pakietowa dla MŚP ze zdalną obsługą >>>

Im dłużej pandemia będzie trwała, tym bardziej - w szczególności banki i inne firmy, które mogą sobie pozwolić na inwestycje w obszarze technologii i budowania kanałów zdalnych - będą rozszerzać możliwości dla klientów. 

"To jest też dla nas pożądana transformacja, bo - nie ukrywajmy - kanały zdalne dają nam zdecydowanie większe możliwości, możemy docierać do wszystkich klientów w Polsce, niezależnie od tego, czy mamy oddział bankowy, czy nie i czy klient pracuje poza miastem. Większość spraw już dzisiaj jesteśmy w stanie załatwić z bankiem zdalnie" - zaznaczył.

Dodał, że na początku pandemii bank obserwował wyraźny wzrost liczby połączeń telefonicznych. 

Połączenie kanału mobilnego i internetowego

"W niektórych kanałach sprzedażowych widzimy połączenie kanału mobilnego i internetowego, a również niezbędny później jest kanał telefoniczny, żeby wykonać pewną konsultację. Wydaje się, że z czasem ten kanał telefoniczny będzie wypierany przez wideoczaty, czy wideopołączenia bezpośrednio z bankowości elektronicznej, czy mobilnej, niemniej w pierwszym okresie pandemii widzieliśmy znaczący wzrost połączeń telefonicznych. Uważam, że bankowość mobilna będzie się rozwijać i klienci będą oczekiwać dobrze spersonalizowanej bankowości mobilnej" - podkreślił Olszewski. 

Bank Pekao jest częścią grupy PZU - największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Aktywa razem banku wyniosły 203,32 mld zł na koniec 2019 r.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: