Wielkanoc: ile wydamy na tegoroczne święta?

Bez krawata / Finanse osobiste

Stół wielkanocny
Fot. Pixabay.com

Polacy deklarują, że na organizację Świąt Wielkanocnych wydadzą średnio ok. 520 zł, o ponad 100 zł więcej niż przed rokiem, wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Provident.

#Provident: Polacy deklarują, że na organizację Świąt Wielkanocnych wydadzą średnio ok. 520 zł, o ponad 100 zł więcej niż przed rokiem #Wielkanoc #święta @Provident_PL

“W kwocie do 200 zł zmieści się tylko 12% Polaków, podczas gdy w ubiegłym roku taki poziom wydatków deklarował niemal co piąty respondent. Najniższe kwoty deklarowali najczęściej seniorzy i osoby samotne. Średnio na Święta Wielkanocne wydamy w tym roku 526 zł, to o 126 zł więcej niż przed rokiem. Deklarowany wyższy poziom wydatków to kompilacja dwóch wypadkowych: z jednej strony Polacy zauważyli wzrost cen na sklepowych półkach, z drugiej odczuwają poprawę sytuacji materialnej i mają poczucie, że mogą pozwolić sobie na nieco więcej” – powiedziała ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska Anna Karasińska, cytowana w komunikacie.

Więcej Polaków planuje zakup wielkanocnych prezentów

Poziom wydatków na organizację Świąt Wielkanocnych w dużej mierze uzależniony jest od dochodów. Rodziny o najniższych dochodach, do 3 000 zł na gospodarstwo domowe, zamierzają zmieścić się w budżecie ok. 380 zł, podczas gdy osoby zamożniejsze będą mogły przeznaczyć na ten cel średnio o 300 zł więcej, podano również.

Z Barometru Providenta wynika, że w tym roku co drugi Polak planuje kupić bliskim upominki z okazji Świat Wielkanocnych, podczas gdy rok temu takie deklaracje złożyło 37% naszych rodaków.

Większość Polaków Wielkanoc spędzi w domu

Badanie pokazuje również, że w większość z nas chce spędzić Wielkanoc w tradycyjny sposób – w domu z najbliższymi (tak deklaruje ponad 70% Polaków). Czterech na dziesięciu Polaków zamierza w te święta odwiedzić także rodzinę lub znajomych. Tylko 2% planuje w tym czasie wyjazd wypoczynkowy, podsumowano.

“Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 23-25.02.2018 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

Źródło: ISBnews

Udostępnij artykuł: