Wojna z gotówką: Oswoić Godzillę

NBS 2010/12

Firma home.pl przygotowała system pozwalający na stworzenie od podstaw strony firmowej, Google zapewnia rozwiązania promocyjno-reklamowe, a całe przedsięwzięcie pod hasłem "Internetowa rewolucja" jest wspierane przez PKPP Lewiatan i Ministerstwo Gospodarki.

Firma home.pl przygotowała system pozwalający na stworzenie od podstaw strony firmowej, Google zapewnia rozwiązania promocyjno-reklamowe, a całe przedsięwzięcie pod hasłem "Internetowa rewolucja" jest wspierane przez PKPP Lewiatan i Ministerstwo Gospodarki.

„Internetowa rewolucja” to cykl spotkań szkoleniowoedukacyjnych dla małych i średnich firm, w ramach których przedsiębiorca może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę, wypróbować kampanię reklamową w sieci i umieścić wizytówkę na internetowych mapach. Eksperci Lewiatana oceniają, że co druga mała i średnia firma nie ma swojej strony internetowej.

Nadal wielu przedsiębiorców obawia się wejścia do sieci bądź nie wie, jak ma to zrobić. Tymczasem ponad 50 proc. Polaków można już określać mianem aktywnych internautów. Bardzo szybko rozwija się rejestr domen krajowych.pl, w którym znajduje się blisko 2 mln adresów. W trakcie pierwszej edycji „Internetowej rewolucji” strony firmowe założyło 30 tys. przedsiębiorców, najwięcej na Mazowszu (ponad 7 tys.), Śląsku (5,1 tys.) oraz w Wielkopolsce (3,2 tys.). Najmniejsze zainteresowanie „rewolucją” zgłaszały firmy ze Świętokrzyskiego (337 zgłoszeń) oraz Podlaskiego (352 zgłoszenia).

Miliard na internet

Unijna agenda cyfrowa nakłada na Polskę obowiązek uruchomienia do 2015 r. szybkiego internetu co najmniej dla połowy mieszkańców kraju. Pomóc w tym mogą środki z Brukseli – ponad miliard euro na budowę sieci w gminach i w małych miastach, gdzie operatorom nie opłaca się inwestować w infrastrukturę.

Niedawno została uruchomiona w Polsce pierwsza na świecie sieć LTE 1800 w paśmie 20MHz. Inwestycja – w pełni komercyjna – jest realizowana przez Mobyland Sp. z o.o. przy współpracy z CenterNet S.A. Zdaniem ekspertów w technologii LTE 4G (3,9G) osiągnięto niewyobrażalne do niedawna przepływności, co pozwala na korzystanie z takich usług, jak efektywny dostęp do internetu, gry on-line, konferencje wideo w czasie rzeczywistym, czyli wykorzystanie transmisji multimediów. Sieć czwartej generacji (4G) jest znacząco szybsza od pozostałych (HSPA+ i UMTS), może też obsługiwać zwiększoną liczbę użytkowników. Nowoczesna technologia zapewnia mobilny dostęp do internetu, umożliwiając pobieranie danych z prędkością 153 Mbps, a docelowo do 326 Mbps oraz wysyłanie danych z prędkością 48 Mbps, a docelowo do 86 Mbps.

VISA MOBILE W KIESZENI

Visa Europe, Bank Zachodni WBK oraz Polkomtel prowadzą wdrożenie płatności zbliżeniowych za pomocą telefonu komórkowego z aplikacją płatniczą umieszczoną bezpośrednio na karcie SIM i przy zastosowaniu technologii NFC (łączności radiowej bliskiego zasięgu). Użytkownikami, do których trafiło 500 telefonów Samsung Avila z aplikacją płatniczą Visa Mobile, są klienci banku korzystający z sieci Plus, używający wcześniej kart zbliżeniowych Visa payWave i mieszkający w jednej z trzech aglomeracji: poznańskiej, wrocławskiej i warszawskiej.

Te same terminale, w których można wykonywać transakcje zbliżeniowe Visa payWave umożliwiają dostosowanie telefonów komórkowych do dokonywania w sposób bezpieczny płatności w standardzie EMV.

Projekt „LTE 1800 MHz” zostanie uruchomiony we wszystkich lokalizacjach, w których dotychczas funkcjonował GSM 1800, co oznacza, że sygnał będzie dostępny zarówno w aglomeracjach, jak i małych miastach. Docelowo może objąć zasięgiem blisko 100 proc. gospodarstw domowych w kraju.

KARTA Z KLAWIATURĄ

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: