Wojna z gotówką (95): Nasz bank jest. MOBI

NBS 2014/02

Dla jednej czwartej korzystających z usług finansowych za pomocą smarfona atrakcyjna aplikacja jest wystarczającym powodem do zmiany banku. Nie zrobi tego na pewno zaledwie trzech na dziesięciu klientów internautów.

Dla jednej czwartej korzystających z usług finansowych za pomocą smarfona atrakcyjna aplikacja jest wystarczającym powodem do zmiany banku. Nie zrobi tego na pewno zaledwie trzech na dziesięciu klientów internautów.

Polacy coraz chętniej wykorzystują smartfony do kontroli i obsługi swoich finansów – wskazuje raport przygotowany przez TNS Polska we współpracy z blogiem jestem. mobi na zlecenie Getin Banku. Swoboda i niezależność w dostępie do usług bankowych to dla klientów główne zalety bankowości mobilnej: 64 proc. użytkowników przyznaje, że bank w telefonie zapewnia im stały dostęp do rachunku osobistego, 42 proc. jako główną z zalet wskazuje możliwość korzystania z usług bankowych w dowolnym miejscu, jednocześnie 43 proc. deklaruje, że najczęściej korzysta z bankowości mobilnej w… domu.

Mobilni rosną w siłę

W grupie internautów posiadających smartfony aż 33 proc. zapytanych deklaruje, że kontraktuje się za ich pomocą z bankiem raz dziennie lub częściej. Drugim tak intensywnym kanałem współpracy są usługi finansowe – 29 proc. osób wybiera bankowość mobilną jako zapewniającą większą swobodę użytkowania i nieograniczony dostęp do rachunku osobistego. Częste korzystanie z aplikacji mobilnej deklaruje niemal połowa badanych – 47 proc. raz lub kilka razy w tygodniu, w tym 6 proc. przynajmniej raz dziennie.

Ciekawostką jest fakt, że do banku w smartfonie z większą częstotliwością zaglądają mężczyźni (22 proc. „raz dziennie lub częściej”) niż kobiety (14 proc.).

Z raportu wynika, że aż połowa użytkowników bankowości elektronicznej nie wie, czy ich bank oferuje aplikację mobilną. W tej samej grupie osób 36 proc. nie wie, czy bank posiada stronę mobilną. Raport wskazuje, że wśród nich mogą być potencjalni klienci. Banki niejednoznacznie lub za słabo komunikują i promują swoją ofertę, skierowaną do mobilnych usługobiorców. Mimo że nadal duża grupa osób nic o niej nie wie, lub też uważa ją jedynie za dodatek do bankowości internetowej (51 proc. respondentów), to spośród ogółu jeszcze niekorzystających z m-finansów ponad połowa jest nimi zainteresowana. Ponadto 45 proc. ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że w przyszłości m-usługi będą głównym sposobem kontaktu z bankiem.

Wygoda, która wchodzi w nawyk

Badanie wskazuje, że z punktu widzenia klienta, kontakt z bankiem, szczególnie w erze transakcji internetowych i mobilnych, powinien być możliwie najprzyjemniejszy i pozwalający na jak najszybsze załatwienie sprawy, z którą się na niego decydujemy. Co ciekawe, chociaż w m-banku najbardziej ceniona jest ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: