Wonga.com „od kuchni”

Finanse i gospodarka

Wonga.com uruchamia polską wersję platformy do komunikacji z konsumentami, OpenWonga.com. Na łamach strony pojawią się najważniejsze informacje dotyczące tej jednej z najszybciej rozwijających się firm technologiczno-finansowych na świecie. Oprócz aktualnych liczb i faktów użytkownicy znajdą tam poszerzone analizy i wypowiedzi ekspertów, stanowiska firmy wobec bieżących tematów, a także kodeks postępowania wonga.com na polskim rynku.

OpenWonga.com to uruchomiona w Wielkiej Brytanii w czerwcu 2012 roku specjalna platforma do komunikacji z klientami wonga.com, dziennikarzami, blogerami i liderami opinii. Dzięki stronie firma angażuje się w dialog dotyczący usługi w mediach społecznościowych, dostarcza informacji odnośnie swojego biznesu i stojącej za nim technologii, a także daje głos swoim klientom, zwolennikom, ale i przeciwnikom.

Dziś polskim użytkownikom udostępniono lokalną wersję serwisu, którego głównym zadaniem jest umożliwienie wszystkim zainteresowanym uzyskania szerokiej i rzetelnej informacji na temat firmy i jej otoczenia. Na polskiej stronie znajdziemy m.in. aktualne statystyki dotyczące wonga.com w Polsce, informacje o tym, kim są klienci firmy, i w jaki sposób korzystają z usługi. Firma opublikowała również swój kodeks postępowania, w którym pokazuje zasady, jakimi kieruje się przy budowaniu biznesu na polskim rynku. Najważniejsze z nich to: pełna kontrola klienta nad produktem – to on decyduje, jaką kwotę chce pożyczyć i na jaki okres, selektywność w weryfikacji potencjalnych pożyczkobiorców (tylko 27,5% zaakceptowanych wniosków od nowych klientów), pełna przejrzystość kosztów, zachęcanie do wcześniejszej spłaty czy możliwość maksymalnie trzech przedłużeń pożyczki.

Naszym celem jest budowanie przejrzystego biznesu – mówi Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający wonga.com w Polsce. – Na OpenWonga dzielimy się statystykami i danymi o naszej firmie. Zależy nam na otwartym dialogu z naszymi zwolennikami, ale też krytykami. Pokazując „od kuchni” jak działa wonga.com, mamy zamiar wyznaczyć nowe standardy dla całego sektora finansowego i rozwiać wszelkie wątpliwości związane z naszymi usługami – dodaje.

Platforma ma także za zadanie edukować konsumentów w zakresie odpowiedzialnego pożyczania i pokazać, co sami klienci wonga.com sądzą o usłudze.  Zgodnie z badaniami satysfakcji klienta, zadowolenie użytkowników z usługi jest bardzo wysokie – Net Promoter Score firmy to 70% – dla porównania ten wskaźnik dla banków wynosi między 3 a 41%.

Cały czas ulepszamy nasz produkt, dlatego jesteśmy otwarci na merytoryczną dyskusję z klientami, dziennikarzami czy blogerami o wonga.com. Naszym obowiązkiem wobec konsumentów jest udzielanie maksimum informacji potrzebnych do podjęcia decyzji o skorzystaniu z usługi. Cieszymy się, że aż 98% naszych klientów czuje się dobrze poinformowanych –  podsumowuje Marcin Borowiecki.

Źródło: wonga.com

Udostępnij artykuł: