Wsparcie dla klientów Banku Millennium, już działa elektroniczny proces wyceny nieruchomości

Kredyty / Nieruchomości

Projekt transformacji cyfrowej hipotek w Banku Millennium przyśpiesza. Od połowy grudnia bank wprowadził e-operat czyli elektroniczny proces wyceny nieruchomości. Proces zakłada wsparcie klienta przez bank w pozyskaniu operatu szacunkowego. Zlecenie jest przekazywane elektronicznie do firmy, która dokonuje wyceny. Cały proces jest bardzo szybki, klient otrzymuje operat w ciągu 3‒4 dni od oględzin nieruchomości i może go dowolnie wykorzystywać.

nieruchomości, e-wycena
Fot. stock.adobe.com / Sikov

Projekt transformacji cyfrowej hipotek w Banku Millennium przyśpiesza. Od połowy grudnia bank wprowadził e-operat czyli elektroniczny proces wyceny nieruchomości. Proces zakłada wsparcie klienta przez bank w pozyskaniu operatu szacunkowego. Zlecenie jest przekazywane elektronicznie do firmy, która dokonuje wyceny. Cały proces jest bardzo szybki, klient otrzymuje operat w ciągu 3‒4 dni od oględzin nieruchomości i może go dowolnie wykorzystywać.

E-operat dostępny jest dla klientów wnioskujących w Banku Millennium o kredyt hipoteczny.

Bank oferuje wsparcie dla klienta w zleceniu wyceny nieruchomości, które trafia do jednej z dwóch firm współpracujących z bankiem.

Klient zamawia e-operat podczas składania wniosku o kredyt lub na późniejszym etapie

Oględziny nieruchomości mogą być wykonanie fizycznie lub online. Wycena nieruchomości jest przekazywana mailem lub w formie papierowej, zgodnie z życzeniem klienta, jest także w formie elektronicznej udostępniona bankowi, co skraca czas wydania decyzji kredytowej.

Czytaj także: UOKiK: banki obniżyły opłaty za zaświadczenia o spłacie kredytu hipotecznego

Efekty digitalizacji hipotek

E-operat jest własnością klienta, który może nim swobodnie dysponować.

‒ Rezygnujemy z fizycznej formy operatu i przechodzimy całkowicie na elektroniczną. Zapewniamy przy tym naszym klientom nie tylko szybką wycenę nieruchomości, ale też, dzięki negocjacjom z rzeczoznawcami, bardzo konkurencyjne ceny.

Nie pobieramy też żadnych dodatkowych opłat za przekazanie zlecenia klienta do firmy, a wszystko można załatwić podczas jednego spotkania, dzięki czemu klient oszczędza swój czas – mówi Tomasz Pol, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej w Banku Millennium.

Zapewniamy nie tylko szybką wycenę nieruchomości, ale też, dzięki negocjacjom z rzeczoznawcami, bardzo konkurencyjne ceny

– Wkrótce planujemy udostępnienie kolejnych rozwiązań w ramach projektu digitalizacji hipotek – dodaje.  

Czytaj także: Czwarty kwartał rekordowy dla banków? Rośnie sprzedaż hipotek

Oględziny rzeczoznawcy online

Klient zamawia e-operat podczas składania wniosku o kredyt lub na późniejszym etapie.  W ciągu kilku minut zlecenie i wymagane dokumenty trafiają do firmy realizującej wycenę.

W trosce o bezpieczeństwo klienta rzeczoznawca może przeprowadzić oględziny online, bez fizycznej wizyty w nieruchomości.  

Niezależnie od e-operatu, klienci Banku Millennium mają nadal możliwość dostarczenia własnej wyceny nieruchomości, wykonanej przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego.

Czytaj także: Złote czasy dla kredytobiorców, realne oprocentowanie kredytów mieszkaniowych jest ujemne

Źródło: Bank Millennium
Udostpnij artyku: