Wydarzenia: Biznes na danych

BANK 2018/05

Wiedza o kliencie, jego potrzebach i oczekiwaniach a także wiarygodności finansowej stanowi dla banków zasób niezwykle cenny, i to nie tylko z uwagi na ocenę zdolności kredytowej. Aktualne dane na temat posiadaczy rachunków czy kredytobiorców pozwalają przedstawić im optymalnie dopasowaną ofertę, udostępnianie informacji o klientach zewnętrznym firmom może również stanowić istotne źródło przychodu dla współczesnych instytucji finansowych.

Jerzy Rawicz

W jaki sposób usprawnić proces monetyzacji danych sektora finansowego z wykorzystaniem najnowszych technologii teleinformatycznych? Czy otwarcie rynku płatności oznaczać będzie nowe perspektywy dla biznesowego wykorzystania informacji o kliencie, a może określone w dyrektywie PSD2 obowiązki odnośnie nieodpłatnego udostępniania informacji podmiotom trzecim przypieczętują przyszłość monetyzacji danych bankowych? Odpowiedzi na te pytania poszukiwano podczas drugiej sesji Kongresu Forum Technologii Bankowych, zatytułowanej „Open API a monetyzacja danych”.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: