Wyniki AXY zgodne z planem

Finanse i gospodarka

Axa Życie w 2011 r. wypłaciła 324 mln zł odszkodowań, co oznacza wzrost o 2 proc. w stosunku do roku 2010. Spółka zebrała  943 mln zł składki, czyli 6 proc. więcej niż w poprzednim roku. Axa majątkowa wypłaciła natomiast aż 81 proc. odszkodowań i świadczeń więcej niż rok wcześniej.

Axa Życie w 2011 r. wypłaciła 324 mln zł odszkodowań, co oznacza wzrost o 2 proc. w stosunku do roku 2010. Spółka zebrała  943 mln zł składki, czyli 6 proc. więcej niż w poprzednim roku. Axa majątkowa wypłaciła natomiast aż 81 proc. odszkodowań i świadczeń więcej niż rok wcześniej.

Wyniosły one 57 mln zł. Wzrost składki przypisanej brutto w stosunku do roku 2010 ukształtował się na poziomie 46 proc., co oznacza, że Axa w 2011 r. zebrała 147 mln zł. Maciej Szwarc, prezes zarządu Axa, podkreśla, że wynik finansowy spółek Axa w 2011 roku jest zgodny z planem ich rozwoju. W 2011 roku Axa w Polsce osiągnęła najważniejsze cele określone przez akcjonariusza, wyrażające się w wyniku z działalności podstawowej, wartości nowej sprzedaży w ubezpieczeniach na życie  oraz przypisie składki w ubezpieczeniach majątkowych.

- Wartość nowej sprzedaży pochodząca z ubezpieczeń na życie wzrosła trzykrotnie. Ubezpieczenia majątkowe, które zaczęliśmy sprzedawać pod koniec 2007 roku, wygenerowały 147 mln zł składki przypisanej brutto, co stanowi już ponad 10 proc. biznesu ubezpieczeniowego Axa w Polsce. Szybki wzrost biznesu majątkowego (o ponad 45 proc. w stosunku do 2010 roku) jest kluczowym elementem strategii dywersyfikacji naszej działalności - mówi Maciej Szwarc.

W 2011 roku ubezpieczyciel odnotował 25 proc. wzrost liczby sprzedanych polis. W tym samym okresie przypis składki brutto z tytułu ubezpieczeń komunikacyjnych wyniósł 213 mln zł, wykazując dynamikę na poziomie 125 proc. Poziom niezadowolenia wśród klientów Axa Direct utrzymuje się na bardzo niskim poziomie i wyniósł na koniec 2011 roku jedynie 3,9 proc. (badanie Online Customer Scope 2011).

- Zbierane na bieżąco opinie i komentarze pozwalają nam nieustannie poprawiać jakość naszych usług i serwisu, a to znajduje odzwierciedlenie w opiniach klientów. Axa Direct po raz drugi  została uhonorowana godłem Superbrands - komentuje Ryszard Bociong, dyrektor generalny Axa Direct.

Źródło: PIU

Udostępnij artykuł: