XI Kongres EFPA Polska: 1200 zarejestrowanych uczestników, 650 non stop online
Z rynku
Motywem przewodnim tegorocznego Kongresu były zagadnienia związane z takimi tematami jak m.in.: Certyfikowany doradca finansowy 4.0 w służbie klientowi oraz Człowiek i sztuczna inteligencja: model wartości dodanej dla klienta w świecie postCOVID 2021.

Motywem przewodnim tegorocznego Kongresu były zagadnienia związane z takimi tematami jak m.in.: Certyfikowany doradca finansowy 4.0 w służbie klientowi oraz Człowiek i sztuczna inteligencja: model wartości dodanej dla klienta w świecie postCOVID 2021.
Na Kongresie było 23 prelegentów, prezentacje na żywo, panele, webinary równoległe, nagrania, filmiki, sondy, Q&A, pozdrowienia i materiały do pobrania.
Wśród prelegentów m.in.:
- Rafał Mikusiński, Z-ca Przewodniczącego KNF;
- dr Tomasz Wiśniewski, Koordynator Strategii ESG, GPW;
- Prezesi: Brunon Bartkiewicz, ING; Piotr Czarnecki, przez lata Raiffeisen; Jarosław Fuchs, Pekao; Przemysław Gdański, BNP Paribas; Grzegorz Piwowar, Generali Investments; Mariola Szymańska-Koszczyc, EFPA Polska;
- Szefowie bankowości prywatnej i doradztwa: Małgorzata Anczewska, EFPA Polska; Krzysztof Bratos, mBank; Piotr Pochwała ING; Marek Rybiec, iWealth; Wojciech Sieńczyk, Santander Bank; Barbara Stęchły, BNP Paribas;
- Prof. Aleksandra Przegalińska, Akademia Koźmińskiego;
- Prof. Krzysztof Jajuga, Prezes CFA Society Poland;
- Keith Richards, Prezes Personal Finance Society, Wlk. Brytania.
Doradca finansowy ma moc, aby zmieniać życie ludzi na lepsze
Różnorodność wystąpień i dyskusji panelowych dała podstawę do sformułowania następujących wniosków z Kongresu:
- Nie walczmy z technologią, zaprzyjaźnijmy się z nią i razem twórzmy lepszy, zielony świat.
- Banki, instytucje finansowe i ich pracownicy mają ważną rolę do odegrania w trwającej rewolucji cyfrowej i zielonej transformacji, w której stawką jest trwałość życia na Ziemi.
- Tu i teraz, w świecie postCOVID2021, Klienci w Polsce potrzebują poszerzonego dostępu do doradztwa inwestycyjnego i planowania finansowego dla zabezpieczenia celów i marzeń życiowych, zdrowia, dorobku, rozwoju osobistego i zawodowego, spokojnego 3.wieku.
- Człowiek, wspomagany technologią, może najlepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów. Roboty będą wspierać doradców, ale ich nie zastąpią.
- Klienci potrzebują lepszych kwalifikacji doradców finansowych. EFPA zabiega o uznanie certyfikatów EFPA jako zgodnych z regulacyjnymi wymaganiami kwalifikacyjnymi dla doradców.
- Od 2021 roku EFPA Polska będzie potwierdzać kwalifikacje doradców finansowych w zakresie inwestowania zgodnego z zasadami ESG, proekologicznego, prospołecznego i zrównoważonego inwestowania.
- Trzeba tworzyć i pokazywać wartość usługi doradczej dla Klientów. Klient oczekuje i jest przekonany, że w instytucji finansowej otrzyma profesjonalną poradę. Tej potrzebie Klientów powinny służyć nie tylko kompetencje doradców, ale również odpowiednie regulacje.
- Społeczność sektora finansowego powinna wraz z instytucjami publicznymi zainicjować ogólnokrajową kampanię edukacyjną klientów dla dobrych świadomych decyzji finansowych.
Organizacje partnerskie Kongresu
Partner Platynowy: TFI PZU SA;
Partnerzy Złoci: Generali InvestmentsTFI, mBank SA;
Partnerzy Srebrni: F-Trust, iWealth;
Partnerzy Wspierający: BNP Paribas, ING Bank Śląski, Pekao SA, PFR TFI SA;
Patroni: GPW, IZFiA, Rzecznik Finansowy, Związek Banków Polskich, SII, ZPF;
Partnerzy Medialni: Analizy Online, Miesięcznik Finansowy BANK, portal aleBank.pl, BS.NET.pl, Parkiet, Rzeczpospolita;
Organizacje Partnerskie: Warszawski Instytut Bankowości, CFA Society Poland;
Projekty Partnerskie: Projekt Edukacji Finansowej BAKCYL, Nienieodpowiedzialni.pl.