XI Kongres EFPA Polska: 1200 zarejestrowanych uczestników, 650 non stop online

Z rynku

Motywem przewodnim tegorocznego Kongresu były zagadnienia związane z takimi tematami jak m.in.: Certyfikowany doradca finansowy 4.0 w służbie klientowi oraz Człowiek i sztuczna inteligencja: model wartości dodanej dla klienta w świecie postCOVID 2021.

Kongres EFPA Polska
Źródło: EFPA Polska

Motywem przewodnim tegorocznego Kongresu były zagadnienia związane z takimi tematami jak m.in.: Certyfikowany doradca finansowy 4.0 w służbie klientowi oraz Człowiek i sztuczna inteligencja: model wartości dodanej dla klienta w świecie postCOVID 2021.

Na Kongresie było 23 prelegentów, prezentacje na żywo, panele, webinary równoległe, nagrania, filmiki, sondy, Q&A, pozdrowienia i materiały do pobrania.

Wśród prelegentów m.in.:

- Rafał Mikusiński, Z-ca Przewodniczącego KNF;

- dr Tomasz Wiśniewski, Koordynator Strategii ESG, GPW;

- Prezesi: Brunon Bartkiewicz, ING; Piotr Czarnecki, przez lata Raiffeisen; Jarosław Fuchs, Pekao; Przemysław Gdański, BNP Paribas; Grzegorz Piwowar, Generali Investments; Mariola Szymańska-Koszczyc, EFPA Polska;

- Szefowie bankowości prywatnej i doradztwa: Małgorzata Anczewska, EFPA Polska; Krzysztof Bratos, mBank; Piotr Pochwała ING; Marek Rybiec, iWealth; Wojciech Sieńczyk, Santander Bank; Barbara Stęchły, BNP Paribas;

- Prof. Aleksandra Przegalińska, Akademia Koźmińskiego;

- Prof. Krzysztof Jajuga, Prezes CFA Society Poland;

- Keith Richards, Prezes Personal Finance Society, Wlk. Brytania.

Doradca finansowy ma moc, aby zmieniać życie ludzi na lepsze

Różnorodność wystąpień i dyskusji panelowych dała podstawę do sformułowania następujących wniosków z Kongresu:

- Nie walczmy z technologią, zaprzyjaźnijmy się z nią i razem twórzmy lepszy, zielony świat.

- Banki, instytucje finansowe i ich pracownicy mają ważną rolę do odegrania w trwającej rewolucji cyfrowej i zielonej transformacji, w której stawką jest trwałość życia na Ziemi.

- Tu i teraz, w świecie postCOVID2021, Klienci w Polsce potrzebują poszerzonego dostępu do doradztwa inwestycyjnego i planowania finansowego dla zabezpieczenia celów i marzeń życiowych, zdrowia, dorobku, rozwoju osobistego i zawodowego, spokojnego 3.wieku.

- Człowiek, wspomagany technologią, może najlepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów. Roboty będą wspierać doradców, ale ich nie zastąpią.

- Klienci potrzebują lepszych kwalifikacji doradców finansowych. EFPA zabiega o uznanie certyfikatów EFPA jako zgodnych z regulacyjnymi wymaganiami kwalifikacyjnymi dla doradców.

- Od 2021 roku EFPA Polska będzie potwierdzać kwalifikacje doradców finansowych w zakresie inwestowania zgodnego z zasadami ESG, proekologicznego, prospołecznego i zrównoważonego inwestowania.

- Trzeba tworzyć i pokazywać wartość usługi doradczej dla Klientów. Klient oczekuje i jest przekonany, że w instytucji finansowej otrzyma profesjonalną poradę. Tej potrzebie Klientów powinny służyć nie tylko kompetencje doradców, ale również odpowiednie regulacje.  

- Społeczność sektora finansowego powinna wraz z instytucjami publicznymi zainicjować ogólnokrajową kampanię edukacyjną klientów dla dobrych świadomych decyzji finansowych.

Organizacje partnerskie Kongresu

Partner Platynowy: TFI PZU SA;

Partnerzy Złoci: Generali InvestmentsTFI, mBank SA;

Partnerzy Srebrni: F-Trust, iWealth;

Partnerzy Wspierający: BNP Paribas, ING Bank Śląski, Pekao SA, PFR TFI SA;

Patroni: GPW, IZFiA, Rzecznik Finansowy, Związek Banków Polskich, SII, ZPF;

Partnerzy Medialni: Analizy Online, Miesięcznik Finansowy BANK, portal aleBank.pl, BS.NET.pl, Parkiet, Rzeczpospolita;

Organizacje Partnerskie: Warszawski Instytut Bankowości, CFA Society Poland;

Projekty Partnerskie: Projekt Edukacji Finansowej BAKCYL, Nienieodpowiedzialni.pl.

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij artykuł: