XXIV Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019. Płatności: Mikro dają maksi zyski

BANK 2019/06

Rynek mikropłatności w Polsce stale się powiększa. Klienci mają do dyspozycji coraz większy zakres dodatkowych usług, które są dostępne dla każdego użytkownika smartfonu i karty płatniczej. Ich kwoty z założenia są niskie i zazwyczaj nie przekraczają 50 zł. Do popularnych usług należą m.in.: doładowania telefonów, doładowania gier i multimediów, płatności za bilety komunikacji miejskiej, opłacanie parkingów czy zakupy w sklepach z aplikacjami.

Fot. Flamingo Images/stock.adobe.com

Rynek mikropłatności w Polsce stale się powiększa. Klienci mają do dyspozycji coraz większy zakres dodatkowych usług, które są dostępne dla każdego użytkownika smartfonu i karty płatniczej. Ich kwoty z założenia są niskie i zazwyczaj nie przekraczają 50 zł. Do popularnych usług należą m.in.: doładowania telefonów, doładowania gier i multimediów, płatności za bilety komunikacji miejskiej, opłacanie parkingów czy zakupy w sklepach z aplikacjami.

– Płatność za usługi nie wymaga realizacji zaawansowanych operacji finansowych. Banki dla swoich klientów proponują łatwe i szybkie płatności, bez wychodzenia z domu, o każdej porze, w ramach bankowości internetowej. Chcąc zachować wysoki poziom bezpieczeństwa, mikropłatności odbywają się bez podawania danych karty płatniczej w internecie. Płatność polega na zalogowaniu się do bankowości i wybraniu opcji doładowania swojej ulubionej usługi. W tym przypadku po zrealizowaniu płatności użytkownik otrzymuje kod na adres e-mail, który podaje na stronie dostawcy wybranej usługi – wyjaśnia Joanna Majer-Skorupa, zastępca rzecznika prasowego ING Banku Śląskiego.

Jednak najpopularniejszym sposobem realizacji mikropłatności są SMS-y. Dziś, kiedy do użytkownika sieci niemalże z każdej strony docierają komunikaty o promocjach i nowościach ścieżka zakupowa powinna być intuicyjna, a przede wszystkim krótka. Im więcej kroków ma do wykonania potencjalny klient, tym większe ryzyko, że na jednym z etapów porzuci transakcję. Dlatego też w przypadku zakupów, podczas których decyzje podejmowane są często pod wpływem chwili, doskonale sprawdzają się mikropłatności dokonywane za pomocą kodów SMS. Mikropłatności świetnie współgrają z działalnością prowadzoną w sieci ze względu na możliwość dostosowania ich do różnych modeli e-biznesowych oraz łatwość wdrożenia. Funkcjonalność tę możemy wprowadzić, wykorzystując SMS-y Premium Rate, czyli wiadomości tekstowe o podwyższonej opłacie. Popularnym sposobem na pobieranie niewielkich opłat poprzez SMS-y Premium są tzw. kody jednorazowe. Poza pobieraniem plików kody jednorazowe sprawdzają się również w przypadku płatności za usługi, np. porady prawne online, dostęp do treści na stronach www, mobilne wersje gazet, zamieszczenie drobnych ogłoszeń w internecie, rejestrację użytkownika w serwisie, dostęp do transmisji meczu, e-booki czy gry online, zasilenie konta punktowego w serwisie.

Łatwiejsza codzienność

Mikropłatności nie muszą być kierowane jedynie do użytkowników serwisów internetowych, graczy i ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: