Zagraniczne wojaże Polaków, czyli gdzie szukać słońca na wakacjach

Polecamy

Raport z rynku usług turystycznych - czerwiec 2013.

Raport z rynku usług turystycznych - czerwiec 2013.

I. Wprowadzenie

Zmiany zachodzące w społeczeństwie, m. in. popularyzacja zakupów dokonywanych przez internet oraz coraz wyższa wartość dobra jakim jest czas wolny sprawiły, że również biura podróży zmuszone były zmienić strategię działania. Biura stacjonarne okazały się niewystarczające. Duża grupa konsumentów, w tym poszukiwaczy okazji, wyraziła zapotrzebowanie na możliwość planowania wakacji przez internet. Dlatego od kilku lat rynek ten przynosi coraz większe zyski i cieszy się rosnącym zainteresowaniem.

Przygotowany raport zawiera ogólne analizy rynku turystycznego w Polsce, m.in. najchętniej wybierane destynacje, czas w jakim planujemy urlop oraz preferencje klientów dotyczące wyboru standardu hotelu oraz opcji wyżywienia podczas wakacji.

Źródłem danych są wyniki sprzedażowe z lat 2012 i 2013 internetowego biura podróży Fly.pl

II. Najpopularniejsze kierunki - zestawienie sprzedaży z kwietnia i maja 2012 i 2013.
130629.fly.raport.01.600x349

Wyk. Wyniki sprzedażowe z lat 2012 i 2013 dotyczące najczęściej wybieranych destynacji.

Dane sprzedażowe za kwiecień i maj 2013 roku pokazują wyraźny wzrost zainteresowania klientów wyjazdami do Grecji. Udział sprzedaży tego kierunku wzrósł w stosunku do 2012 roku aż o około 10%. Prognozy wskazują, że tak dynamiczny wzrost będzie się utrzymywał. Duże zainteresowanie Kretą utrzymuje się już od kilku lat, natomiast tak duży wzrost sprzedaży wycieczek na Zakynthos jest tegorocznym trendem, który wg. prognoz ekspertów z Fly.pl będzie utrzymywał się przez cały sezon.

Również Egipt cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów jako jedna z wakacyjnych destynacji.

Średnia cena zakupionych wycieczek na lato (miesiące lipiec i sierpień) wzrosła z 6429 zł w 2012 do 7272 zł w tym roku. Jest to efekt wybierania coraz częściej przez polskich turystów hoteli o wyższym standardzie, czyli 4 i 5 gwiazdkowych.

III. Kiedy planujemy wakacje - sprzedaż według daty wyjazdu
130629.fly.raport.02.600x204

Wykresy obrazują z jakim wyprzedzeniem planujemy wakacje

Analiza przedstawiająca preferencje klientów Fly.pl do czasu podejmowania decyzji o zakupie wakacji w stosunku do daty wyjazdu (dane sprzedażowe styczeń - maj 2012/2013, wyjazdy lipiec/sierpień).

Dane pokazują, że w tym roku mniej klientów decyduje się na zakup typowej oferty last minute (0-14 dni do wyjazdu), udział takich rezerwacji spadł z poziomu 31% w 2012 roku do 24% w 2013 roku. Proporcjonalnie rośnie natomiast udział rezerwacji zakładanych powyżej 15 dni do wylotu, szczególnie jest to widoczne w udziale w sprzedaży w miesiącach styczeń i luty.

"W pierwszych 3 miesiącach roku klienci kupowali zdecydowanie więcej ofert z wyprzedzeniem, m.in. wyjazdy w terminie wakacji. Oznacza to, że Fly.pl, do tej pory kojarzone głównie jako internetowe biuro zakupu ofert last minute, jest również chętnie wybierane przez klientów planujących swoje wakacje dużo wcześniej.  - mówi Grzegorz Bosowski, Prezes Fly.pl - Zwiększenie gotowości klientów do kupowania u nas ofert z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, interpretujemy jako wzrost zaufania klientów do Fly.pl, co obecnie jest dla podmiotu z naszej branży czymś bardzo ważnym."

IV. Wakacyjne preferencje Klientów
130629.fly.raport.03.600x320

Wyk. Sprzedaż wycieczek w zależności od standardu hotelu
130629.fly.raport.04.600x291

Wyk. Sprzedaż wycieczek w zależności od oferowanych opcji wyżywienia

Analiza danych wyraźnie wskazuje, że klienci wysoko cenią sobie komfort na wakacjach. Ponad 73% z nich wybrało hotele o standardzie równym lub wyższym niż 4 gwiazdki, a ponad 82% klientów wybrało pobyt z opcją all inclusive.

V. Podsumowanie

Największą popularnością cieszą się w tym roku Grecja i Egipt. Eksperci prognozują, że zainteresowanie to będzie utrzymywało się na stałym, wysokim poziomie. Klienci najchętniej planują urlopy z co najmniej 15-dniowym wyprzedzeniem. Ponadto zaskakujący jest fakt, że last minute jest opcją wybieraną zdecydowanie rzadziej.

Klienci cenią sobie komfort na wakacjach, więc coraz częściej decydują się na hotel o standardzie wyższym lub równym 4,5 gwiazdki oraz na wykupienie wycieczki all inclusive.

Zagraniczne wojaże Polaków, czyli gdzie szukać słońca na wakacjach. Raport z rynku usług turystycznych. Czerwiec 2013 - pobierz.

Źródło: Fly.pl

Udostępnij artykuł: