Zakupy internetowe można zwracać za pomocą paczkomatów…w Skandynawii

Finanse osobiste / Z rynku

Duńczycy, kupujący online, po raz pierwszy mają możliwość realizacji zwrotów za pomocą automatów paczkowych SwipBox Infinity. Dostawcą logistycznym, który wspiera te rozwiązanie, jest Bring – jeden z przewoźników korzystających z otwartej sieci agnostycznej ‒ czytamy w komunikacie Firmy.

paczkomat, osiedle, paczka
Źródło: SwipBox

Duńczycy, kupujący online, po raz pierwszy mają możliwość realizacji zwrotów za pomocą automatów paczkowych SwipBox Infinity. Dostawcą logistycznym, który wspiera te rozwiązanie, jest Bring – jeden z przewoźników korzystających z otwartej sieci agnostycznej ‒ czytamy w komunikacie Firmy.

SwipBox w Danii już od dwóch lat implementuje projekt Nearboks, czyli „skrytek po sąsiedzku”. Zewnętrzne automaty Infinity są bezdotykowe i obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji.

Ponadto, nie wymagają podłączenia do prądu oraz są bardzo łatwe w konfiguracji. Urządzenia są otwarte 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu i zlokalizowane w bezpośredniej okolicy miejsca zamieszkania użytkowników.

Wzrosło zapotrzebowanie na bezpieczne przesyłki za pomocą automatów paczkowych

Z rozwiązania korzysta kilku dostawców logistycznych w ramach agnostycznej sieci, otwartej dla każdej firmy kurierskiej.

Czytaj także: InPost planuje przejęcie francuskiej platformy Mondial Relay za ok. 2,6 mld zł

Rynek wymusił innowacyjne rozwiązania

Rynek e-commerce skorzystał na wybuchu pandemii, ponieważ zakupy w głównej mierze przeniosły się do Internetu. Wzrosło tym samym zapotrzebowanie na bezpieczne przesyłki za pomocą automatów paczkowych.

Zewnętrzne automaty Infinity są bezdotykowe i obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji

Wzrost transakcji online wymaga jednak równocześnie większej elastyczności w zakresie realizacji zwrotów.

– Logistyka zwrotów jest kluczowym elementem naszej działalności. Uzupełniając usługi w kontekście automatów Nearboks, mamy możliwość oferowania w pełni zintegrowanych rozwiązań, których oczekują nowocześni konsumenci – powiedział Jens Lauge, Strategic Product Developer w Bring.

Oprogramowanie obsługujące zwroty w automatach SwipBox Infinity zostało zaprojektowane w taki sposób, aby całość była realizowana wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej. Wystarczy zarejestrować swoją paczkę za jej pośrednictwem i zanieść do najbliższej skrytki.

Czytaj także: Allegro: dobre wyniki za IV kwartał, w tym roku grupa planuje zatrudnić prawie 1500 osób

Bezpieczniej w czasie pandemii

– Zawsze szukamy nowych rozwiązań i sposobów na wyprzedzenie potrzeb oraz wymagań rynku. Wprowadzenie kolejnych innowacyjnych narzędzi przy współpracy z Bring to dla nas ekscytująca wiadomość.

Umożliwiając bezpieczną realizację zwrotów, zapewniamy jeszcze większą wygodę oraz komfort użytkownikom końcowym – stwierdził Jens Rom, CEO SwipBox.

Wystarczy zarejestrować swoją paczkę za pośrednictwem aplikacji i zanieść do najbliższej skrytki

Zaawansowana technologia umożliwia instalację automatów SwipBox Infinity w dowolnym miejscu. Poza Danią, urządzenia są obecnie również dostępne w Szwecji, Norwegii i Belgii.

Czytaj także: Amazon w Polsce wystartował: strona sklepu już działa; jest odpowiedź Allegro

Źródło: SwipBox
Udostępnij artykuł: