Zarządzanie wartością banku: M jak Marka Bank nie na zawsze

NBS 2013/05

Firma doradcza Deloitte policzyła, że 31 proc. Polaków przyznaje się do braku lojalności wobec swojego banku i nie wybrałoby go ponownie. To najwyższy odsetek w regionie.

Jak ustaliła Deloitte, klienci, którzy deklarują brak lojalności, odpowiadają za 7 mld zł przychodów sektora. Ich zaniedbanie może być więc dla banków bardzo dotkliwe w skutkach. Jednocześnie 88 proc. klientów korzystało do tej pory z usług tylko jednej instytucji finansowej. Dla porównania, na Słowacji ponad połowa ma relację z więcej niż jednym bankiem. Ten, kto przekona Polaków, jak łatwa jest zmiana, a zarazem zapewni jakość serwisu, szybko zdobędzie przewagę konkurencyjną. Deloitte przewiduje, że skłonność do zmiany banku wzrośnie. Powody to m.in. większa dostępność produktów finansowych, malejące koszty transakcyjne, ale przede wszystkim rosnące wymagania co do jakości obsługi oraz personalizacji oferty.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: