Technologie: Zarządzanie gotówką w banku – wyzwania i szanse

BANK 2009/10

Nieprzewidywalni klienci, strajki w firmach przewozowych, zmienny klimat ekonomiczny - oto wyzwania bankowych menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie poziomami gotówki w oddziałach. Od niedawna skutecznie mogą ich wspomóc narzędzia informatyczne.

Tomasz Tarchała

Wyzwania zarządzania gotówką

Nieprzewidywalność zachowań klientów

Oddziały, w przeciwieństwie do bankomatów czy wpłatomatów, muszą uwzględniać możliwość wpłat i wypłat wysokich sum bez uprzedzenia: powszechny jest co prawda wymóg wcześniejszego awizowania dużych wypłat, ale żaden bank nie odmówi klientowi obracającemu ogromnymi kwotami – choćby z obawy, aby nie odszedł on do konkurencji. Duża wpłata, podobnie jak i duża wypłata, może wiązać się z koniecznością zamówienia transportu awaryjnego, co rodzi dodatkowe koszty.

Innym przykładem nieprzewidzianych sytuacji są wyjątkowe jednorazowe wydarzenia, np. odbywający się w okolicy koncert lub ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: