ZBP 25: Nie jesteśmy organizacją lobbingową

BANK 2016/05

Z wiceprezesem ZBP Jerzym Bańką rozmawiał Krzysztof Mika.

Z wiceprezesem ZBP Jerzym Bańką rozmawiał Krzysztof Mika.

Jak długo działa pan w ZBP?

– Ponad 20 lat i w związku z tym mogę powiedzieć, że jestem w stanie w sposób obiektywny ocenić efekty działania naszego związku, jego osiągnięcia i problemy, które jeszcze są do rozwiązania…

Jako że ten wywiad związany jest z rocznicą 25-lecia ZBP, zacznijmy od osiągnięć.

– Może warto zacząć od tego, że w ocenie wielu osób jesteśmy najskuteczniejszą izbą gospodarczą w Polsce, co więcej – izbą, która ma wymierne, konkretne osiągnięcia. Na dodatek nie jest ona typową organizacją lobbingową promującą interesy określonej grupy przedsiębiorstw. Nasze działania idą znacznie dalej. Mają charakter działań propaństwowych, działań na rzecz ulepszania prawa, poprawy relacji pomiędzy klientami banków a bankami.

Jako że ten wywiad związany jest z rocznicą 25-lecia ZBP, zacznijmy od osiągnięć.

Niezwykle ambitnie to zarysowane.

– Ale realnie. Wynika to z propaństwowych nastawienia naszych pracowników i ekspertów. Jesteśmy przekonani, że dobry system bankowy to jeden z warunków dobrze funkcjonującej gospodarki, państwa. Poza tym jednym z naszych priorytetów jest wspieranie właściwych relacji pomiędzy klientami a bankami.

Czyli?

– Dbamy o kształtowanie właściwej postawy pracowników bankowych. Stworzyliśmy kodeks etyki bankowej. Pracownicy muszą ZBPzapoznać się z nim, poznać standardy i złożyć egzamin przed komisją. To jeden z przykładów dobrych wzorców praktyk biznesowych, które promujemy. A jednocześnie warunek właściwych relacji z klientami. Bo zawsze staramy się pamiętać o tych kwestiach. Systemy zabezpieczeń, komputery, karty kredytowe nie wystarczą. Potrzebna jest właściwa praca z ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: