Zdefiniowanie celu kluczem do sukcesu kampanii

Bankowość

Rozmowa z Rafałem Borkowskim - Z-cą Dyrektora Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej, mBank

Rafał Borkowski: Podstawowa rzecz to przede wszystkim definicja celów. Musimy być precyzyjni – co jest celem kampanii internetowej, mediowej – szeroko rozumianej. Czy to ma być stricte sprzedaż, czy wizerunek. Jeśli to dobrze zdefiniujemy, dobierzemy do tego miary, tak abyśmy mieli czym to zmierzyć i abyśmy wiedzieli jakie te miary są przed akcją, wtedy dobieramy do tego narzędzia takie, które pozwolą nam zrealizować cele, i które pozwolą dobrze zmierzyć efekt. Najważniejsze jest przygotowanie kampanii, precyzyjne określenie celów, miar, dobór narzędzi, a później monitoring i ewentualnie optymalizacja kampanii.

Maciej Małek: Czy w przypadku kampanii wizerunkowej – ze względu na jej specyfikę i inaczej definiowane cele – jesteśmy w stanie ustalić takie mierniki, które pozwolą nam ową efektywność zmierzyć?

RB: Oczywiście. To kwestia tego, co rozumiemy pod pojęciem wizerunek. To może by ć wzrost świadomości marki, postrzeganie firmy jako innowacyjnej na rynku – chodzi o precyzyjne zdefiniowanie na czym nam zależy, jaki to ma być wizerunek, czym ma być mierzony. Na pewno znajda się miary. Jeśli przygotujemy kampanię wizerunkową to rozumiem, że robimy to w jakimś celu. Mamy pomiar – stan zerowy – wiemy, że z czymś mamy problem, coś chcemy podwyższyć i na podstawie tego dobieramy cele, mierniki, narzędzia, podejmujemy działania, optymalizujemy, mierzymy. 

Wolisz oglądać i słuchać zamiast czytać? Kliknij tutaj.

Udostępnij artykuł: